Tee markkinoinnin sisältösuunnitelma valmiiseen Excel-pohjaan! Tekstitalon verkkokaupasta löydät helppokäyttöisen kalenteripohjan.

Sisältökalenteri on oivallinen työkalu blogi- ja somepostausten suunnitteluun sekä oman ajankäytön hallintaan. Valmiiksi mietittyjä julkaisuja voi ajastaa useita kerralla, ja kalenterista näkee helposti kaikkien kanavien kokonaiskuvan.

Tekstitalon kalenteripohja sopii pienille yrityksille, yksinyrittäjille ja sisällöntuottajille postausaiheiden suunnitteluun viikkotasolla.

5 vinkkiä markkinointisisältöjen suunnitteluun

  1. Aseta tavoitteet. Ennen kuin lähdet suunnittelemaan postausaiheita, kirjaa ylös markkinoinnin tavoitteet esimerkiksi kuukausitasolla. Haluatko keskittyä jonkin tietyn tuotteen tai palvelun myyntiin, seuraajamäärän kasvattamiseen tai uutiskirjetilaajien hankintaan? Mitä tarkempi tavoite, sitä parempi.
  2. Määrittele kohderyhmä. Keitä ovat nykyiset ja potentiaaliset asiakkaasi, joille teet sisältöjä? Eri sisällöillä ja kanavilla voi olla erilaisia kohderyhmiä.
  3. Valitse sopivat kanavat. Missä kanavissa kohderyhmäsi viettää aikaa? Facebook vaatii erilaista lähestymistapaa kuin LinkedIn, ja Twitterin käyttäjäkunta on erilainen kuin TikTokin.
  4. Mieti aiheet ja sisältötyypit. Kun tiedät mihin tähtäät ja ketä tavoittelet, voit alkaa suunnitella tavoitteita tukevia sisältöjä. Minkälaista tietoa kohderyhmäsi etsii? Millaisia ongelmia voit ratkaista? Toimiiko aihe parhaiten videona, tekstinä vai kuvana?
  5. Hyödynnä sisältöä eri kanavissa. Samaa sisältöideaa kannattaa hyödyntää useissa somekanavissa hieman muunnellen. Blogipostauksesta voi tehdä LinkedIn-postauksen ja YouTube-videosta voi jakaa pätkän Instagramiin. Älä unohda myöskään vanhojen, edelleen käyttökelpoisten sisältöjen jakamista! Sisältökalenterin avulla voit suunnitella toistokertoja vaikka kuukausien päähän.

Osta valmis Excel-kalenteripohja

Tekstitalon verkkokauppaan

Artikkeli päivitetty 11.10.2022.